Concurs: Dezastru in bucatarie

              
 
               Stim cu totii ca nimeni nu s-a nascut invatat si ca oricat de multe am sti niciodata nu va fi suficient.
               Acelasi lucru se intampla si in bucatarie. 
              Prima data o vedem pe mama cum gateste (sau poate pe tata), o mai vedem si pe bunica cum pune suflet in fiecare preprat culinar si uite asa anii trec si la un momentdat de voie sau de nevoie luam si noi lingura in mana si ne apucam de gatit....incepem cu lucruri simple, oua fierte (mai moi sau mai tari, depinde de cat de foame ne este :)) ), un ceai, cartofi fierti, iar cand deja stim cu ce se mananca aragazul si oalele ne avantam spre cartofi prajiti, omlete , iar cei curajosi incearca si o ciorba sau poate o prajitura ......ei bine, pentru a ajunge sa facem si banalul ou pajit sigur trecem macar o data printr-o situatie mai putin placuta.
              Ca toti incepatorii si eu am facut prostii in bucatarie si inca mai fac, dar ma amuz foarte tare de fiecare intamplare in parte . 


              O sa va povestesc o intamplare care a avut un final fericit pana la urma si care a dus la o inventi culinara.

               La pregatirile pentru Revelion2010, impreuna cu mama, ne-am gandit sa facem tiramisu si pentru ca avem si cateva albusuri am zis sa le materializam intr-un chec.
               Toate bune si frumoase. Checul preparat a intrat la cuptor si acolo a stat mult si bine pentru ca noi ne-am ocupat de altceva si am uitat de el . Incepusem sa simtim miros de ars, dar ne-am gandit ca o fi de pe la vecini, si iesind din camera unde eram observam ca iese fum din bucatarie si abia atunci ne-am adus aminte amandoua ca aveam un chec in cuptor :) 
                L-am scos repede si pentru ca nu era ars chiar de tot (doar jumatate), si pentru ca mai aveam ceva frisca prin frigider ne-am gandit sa improvizam ceva, asa ca m-am apucat sa tai partea arsa, apoi am insiropat "blatul" cu compot, am pus frisca si cateva visine si uite asa a iesit acest tort din chec gustos.

               Eu v-am povestit una din intamplarile din bucataria mea, asa ca va astept si pe voi sa povestiti o intamplare haioasa sau mai putin haioasa avuta in bucatarie, printr-un comentariu lasat acestui articol. 
               Toate povestile vor fi centralizate si apoi voi face o extragere cu ajutorul programului random.org, iar castigatorul va primi un premiu surpriza din partea mea.
           
             Va rog sa lasati numele si o adresa de mail in comentariu pentru a va putea contacta in eventualitatea unui castig....Succes!

               Acest mini-concurs incepe astazi 13 mai 2013 si se va incheia in 13 iunie 2013
              
              Abia astept sa vad ce dezastre in bucatarie ati facut !!!!


Update - 14.06.2013: 

 La acest mini-concurs am avut 10 participanti pe care ii felicit pentru curajul de a ne povesti dezastrele din bucataria lor !



  1. Ramona Bascianu
  2. Magda Manea
  3. Maria Agurita Ignat
  4. Ecaterina Moldoveanu 
  5. Natural (Daniel Botea)
  6. Jane
  7. mihai cristian Ciocirlan
  8. Diny Didi
  9. Muresan Tabita
  10. Claudia
  In urma tragerii la sorti cu ajutorul programului random.org, castigatoarea este Magda Manea...Felicitari!
Astept un mail pe bucatarieusoara@yahoo.com cu adresa de livrarea a premiului care va fi surpriza :)


Update - 21.06.2013:
     Din pacate castigatoarea nu m-a contactat asa ca sunt nevoita sa fac o noua extragere........cea de-a doua castigatoare, conform random.org, este Claudia.....Felicitari! Astept datele pentru a trimite premiul...

Comentarii

  1. Ehe! Cand eram si eu tanara, pe undeva pe la 10 ani... ce pofte aveam eu cu o vecina - clatite. Parintii plecati de acasa.. perfect. Numai ca nu stiam compozitia perfect. Am pus in vasul de mixer ce ne-am adus aminte, si asta nu a fost partea dezastruoasa. Prima s-a lipit de tigaie, a doua de tavan, a treia de gresie. Pana ne-am dat noi seama ca mai bine le intoarcem cu o furculita. Totul perfect vreo 4-5 clatite, care perfect normal nu apucau sa vada farfuria. Cu burtile pline, si oala aproape goala, am pus noi o clatita, si la televizorul din sufragerie tocmai incepusera niste desene animate. Plecam noi la televizor, lasand clatita pe foc. Cand a inceput sa miroasa a fum a taiat-o in bucatarie. Am luat imediat tigaie de pe foc si am pus-o fix pe musamaua mesei de bucatarie. Cand ne-am dat seama ce am facut, am pus-o inapoi pe foc =)) si de acolo in chiuveta, dand drumul la apa peste ea, si dupa iar pe foc. In cele din urma am pus-o in chiuveta si la cosul de gunoi. Clatite din aluat, sau clatite din musama? Ce doriti?

    RăspundețiȘtergere
  2. nici nu stiu ce ar trebui sa fac...sa rad sau sa plang? ...cred ca mai bine rad pentru ca s-a intamplat de mult :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Multe sunt intamplarile placute sau mai putin placute din bucataria mea, dar ce pot spune cu zambetul pe buze este ceva ce se repeta de doua ori pe an (cel putin). Noi suntem mari mancatori de cozonac si mari doritori de pastrarea traditiilor (fata noastra de 13 ani vreau sa le cunoasca), dar cu toate astea, de fiecare data, dupa fiecare cozonac pierd reteta. Fie ca iese bun, fie ca nu, la urmatoarea ocazie eu trebuie sa fac rost de o alta reteta. Mamele tuturor prietenelor si colegelor mele mi-au dat cate o reteta si de fiecare data cand sunt intrebata "ti-a iesit cozonacul de la mama?" eu rspund "da, cum sa nu", dar eu nici nu mai stiu pe a cui reteta am folosit-o. Ce pot spune cu siguranta este ca produc o mare bucurie mamicilor si bunicilor carora le spun "Mi-a iesit un cozonac extraordinar folosind reteta dvs" :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmm ar fi multe dar aș începe cu prima mea mâncărică făcută pe la 14 ani și anume o ciorbiță de fasole.
    Eram tare mândră că voi face mamei o surpriză până vine de la servici ,și am pus acolo de toate în oală la fiert apoi la un moment dat când să gust am văzut că toată ciorba mea avea viermișori hahaha .De fapt nu erau ce credeam eu ,ci miezul fasolei era prin toată oala si eu căutam de nebună prin borcanul de zarzavat dracoveniile pe care le vazusem in ciorba.Seara ma gasit mama plânsă toată de ziceai că picase cerul pe mine ,iar când i-am povestit pățania a râs cu gura până la urechi zicându-mi că mare prostovană mai sunt.A gustat ciorbica și tare mândra a fost de mine .A ieșit minunat de la prima încercare cu toate plânsetele mele hehe :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Dezastrul meu din bucatarie e destul de recent. Sa zic ca are in jur de 6 luni. Si pot zice ca e chiar un dezastru d-ala ca in filmele cu prosti. Ca pe langa rusinea simtita, am mai si inceput sa rad isteric, si inca mai rad cand imi aminteste sor-mea.
    Mi-erea foame, iar mama nu facuse de mancare asa ca m-am hotarat sa imi fac niste cartofi prajiti. Ii taiasem mai grosi cu intentia de a-i face mai moi... i-am pus pe foc si m-am intors la calculator, de am stat sa vorbesc cu lumea pe Goodreads.
    Desigur ca m-a alertat mirosul de fum si faptul ca se vedea negru in bucatarie. Cand am luat capacul am descoperit niste cartofi-carbuni. Chiar am luat un cartof de am mers afara sa vad cat de carbonizat e. Am reusit sa scriu cu el pe jos :|
    De atunci sor-mea face misto de mine continuu.

    -Ecaterina Moldoveanu - kkyasarin@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Eram cred ca prin clasa a VII-a sau a VIII-a si am revenit de la tara din vacanta de iarna. Eu cu soru-mea. Cu rata (autobuzul) dis de dimineata. Plecam la 5 dimineata de la tara (valeu ce frig era iarna la ora aia pe autobuzele lu' ceasca neincalzite) si ajungeam pe la 7 acasa. Cam rupt de foame, m-am gandit sa fac niste oua ochiuri (mai facusem, nu era prima data) si-am pus uleiul la incins pe aragaz, apoi m-am dus la baie sa ma spal. Pana a ajuns apa calda (iarna, la etajul 4), am uitat ca pusesem tigaia la incins. Sora-mea a vazut niste lumini prin casa, dar a zis ca nebunu' de fratesu' s-a gandit sa puna instalatia de brad la 7 dimineata. Pe urma a inceput sa miroase a fum si cand am ajuns amandoi in bucatarie ardea tigaia cu o palalaie de innegrise si peretele si perdeaua de la bucatarie. Am luat un prosop din baie, l-am aruncat peste tigaie si asta a fost. Eram destul de mare sa stiu ca nu trebuie stins cu apa, insa pe urma da-i cu frecat la perete, ca la perdea nu prea aveam ce sa-i facem. Cand au venit parintii de la serviciu inca se simtea miros de fum, perdeaua era la inmuiat iar peretele... un pic schimbat :) Plus tigaia compromisa. Dar nu ne-au certat, au apreciat ca n-am aruncat cu apa pe tigaia aprinsa cu ulei. Oua nu mai tin minte daca am mai mancat atunci, cel mult oua fierte, ca tigaia se cam dusese :) Spor!

    RăspundețiȘtergere
  7. E la mine a fost acum de paste am pus sa fac pasca intr-o forma de tort pasca era fara aluat :) si branza de vaci a fost cam apoasa am scurso eu dar tot a mai ramas zeama dupa ce am amestecat igredientele si le-am pus in tava si tava in cuptor ce zic eu pana se coace sa ma vopsesc si fac doua lucruri dintr-un foc hehehe si uite ce imi vad eu de treaba si trece timpul si ma duc sa vad daca sa copt pasca sa nu se arda ei si ce credeti era la mine in bucatarie un fum de-l taiai cu cutitu nu stiam ce sa fac mai intai am oprit argazul si m-am uitat in cuptor am zis gata cu pasca mea nu mai mancam o dam la cos dar nu era saraca ea arsa a curs zeama din branza de vaci in cuptor pentru ca ea a crescut si s-a scurs pe tabla si aia ardea si scoatea fum eh se mai intampla dar bine este cand totul se termina cu bine :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Am vrut sa fac mere in cuptor pentru bebelusul meu si nu le-am mai pus in tava.. direct pe sita (cum fac si cu cartofii la cuptor).. Dupa 10 minute iesea un fum din cuptor :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. Am vrut sa-i fac o surpriza sotului meu de ziua lui si m-am hotarat sa-i fac o tarta de ciocolata. M-am trezit de dimineata, am scos ouale, le-am batut cu mixerul si in loc de zahar am pus sare de himalaya pentru ca aveau aceeasi ambalaj. Nu vreti sa stiti ce surpriza a avut sotul meu cand am scos tarta din cuptor si a gustat-o!

    RăspundețiȘtergere
  10. Si eu cand eram mai mica m-a apucat pofta de o prajitura cu mere. Mama tocmai se dusese sa se odihneasca. Asa ca m-am gandit ca-i voi face o surpriza. Am inceput sa fac ce scria in reteta fara sa o citesc in intregime. Nu am reusit nimic sa fac, in schimb toata bucataria era plina de mere rase, pe usile dulapurilor, pe perdele, pe masa, scaune.
    Muresan Tabita joldeatabita@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  11. Prima mea isprava in bucatarie s-a produs pe la 8 ani, cand m-am gandit sa-i fac mamei o surpriza si am pus de mamaliga. Nu doar la propriu, ci si la figurat, caci, neavand habar de cantitati la vremea aceea, am turnat malai cu nemiluita si mamaliga mea a iesit galbena nevoie mare, dar... tare tun! De mandrie pentru ce i-a gatit progenitura in premiera, mama a inghitit in sec si a mancat, alaturi de mine, din mamaliga; cat a fost calda, ca dupa ce s-a racit, era tocmai buna... de spart geamuri. :)))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cus-cus cu branza

Din Dragoste pentru Femei cu Andreea Marin si Avon

Sos de usturoi